perjantai 14. helmikuuta 2014

Kaunotar-sukat.

Mun sisko pyys multa joululahjaksi villasukkia, mutta mä en ehtinyt joulun aikaan tehdä, enkä kaupoistakaan mistään löytänyt. No olis se vähän hölmöltä tuntunutkin ostaa valmiit kaupasta, mutta koska en ehtinyt ite tehdä niin oisin kyllä ostanut jos olisin hyvät löytäny. Ajattelin kuitenkin heti et jos joululahjaksi annan jotain muuta niin teen ite villasukat siskolle vaikka ystävänpäivälahjaksi. :) Niinpä siis tammikuussa ostin sopivaa lankaa, suunnittelin mallin ja toteutin. Olin ihan innoissani, kun ajattelin miten sisko ilahtuis (olin varma asiasta :D), varsinkin kun ite suunnittelin ne kokonaan, just hänelle ja yritin tehdä just hänen jalkaan sopiviksi.. ;) Ja sit kun olin melkein 2kk ollut asiasta hiljaa niin vihdoin sain postittaa ne tällä viikolla!



Eli siis ohje on aika perussukka, mutta hyvin paljon muunneltu, ja jalkapöydän päällä menee keskellä iso letti ja sivuilla pienemmät, pienet oon tehnyt niin että ne suuntaa keskelle, ja isommat oon tehnyt niin että oikeen jalan suuntaa vasemmalle ja vasemman jalan suuntaa oikealle. Lopuksi virkkasin reunuksen varteen ja koristerusetit sivuille. Kaunotar-nimen annoin näille koska oon kirjoittanut mun siskolle runon minkä nimeksi tuli Todellinen kaunotar (vaikka ei siinä ulkonäöstä edes puhuta ;)) niin tottakai samalle henkilölle suunnitellut sukatkin piti tulla samannimisiksi! :D Ja onhan ne nyt aika naiselliset, kun on punasen sävyjä, lettiä, rusettia ja röyhelöreunusta, niin eikö noin naisellisiin sukkiin sovi tuommonen nimi..?! :P




Oon kyllä tosi tyytyväinen noihin, mun mielestä ne on hienoimmat sukat mitkä oon koskaan tehny, että toivottavasti myös saaja tykkää, ja on sopivat! :) Koko ajan ajatuksesta postitukseen olin ihan innoissani tästä jutusta, et ainekin on rakkaudella tehdyt! :D



Nyt uskallan laittaa tän postauksen kun sain päivällä viestin että oli sukat menneet perille siis ja sopivatkin oli, jee! :) Siispä vielä

Ihanaa ystävänpäivää kaikille!

4 kommenttia:

  1. Katjuska! Aivan mahtavat sukat,ihan mielettömän kauniit! En voi ymmärtää,miten voit osata noin mielettömän hienoja sukkia itse suunnitella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos äiti ;) Kyllähän sitä kai osaa kun kokeilee vaan..! :P ja Hannalle ajattelin vaan kaikkee ihanaa ja hannamaista ni sillei sit vaan ideoin... ;D

      Poista
  2. Ihanat on <3 ja tarpeesen tuli! Kiitos! :)
    Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä hyvä, sitä toivoinki! <3 ;) Ja ole hyvä vaan, ihana oli tehä ja suunnitella sulle! <3

      Poista

Kaikki kommentit ilahduttavat! :)